Bublinková folie a její vznik

Bublinková folie a její vznik


V případě balení a použití výplňových materiálů, které zboží chrání během transportu, fixují ho na místě a poskytují mu další vrstvu ochrany před vnějšími vlivy, jež neblaze působí především na kvalitu převáženého zboží, většině lidí vytane na mysli bublinková folie. Tu máme spojenou s příjemnými okamžiky z dětství, kdy každé otevírání krabice kromě transportovaného zboží skrývalo poklad v podobě folie, s níž se daly zažít neuvěřitelně zábavné věci.
 
Bublinková folie je transparentní umělohmotný materiál, kterého je užíváno zejména v případě balení zboží vyrobeného z křehkého materiálu, jako je skleněné nebo keramické nádobí, elektronika či nábytek nebo šperky s jemnými detaily. Bublinky naplněné vzduchem jsou rovnoměrně rozmístěny na igelitové folii a poskytují tak perfektní ochranu transportovanému zboží. V případě vnějších otřesů totiž tyto bublinky izolují vibrace a chrání tak balený předmět.
 
Bublinková folie je obchodní značka, kterou vlastní Sealed Air Corporation. Nápad, který ve své podstatě není nijak složitý a vychází vlastně z pozorování skutečnosti, čekal na svou realizaci až do roku 1957, kdy se dva vynálezci – Alfred Fielding a Marc Chavannes pokoušeli vytvořit trojrozměrnou plastickou tapetu. Těžkopádný název jejich vysněného objevu napovídá, že se jednalo o propadák. Myšlenka se ale neztratila. Hotový vynález jen změnil svou funkci a z tapety se stal obalový materiál. O tři roky později Alfred Fielding spoluzaložil Sealed Air Corp.
 
Termín bublinková folie se užívá obecně pro produkty jako bublinkový obal, bublinkový papír nebo aeroplast. Sealed Air Corporation označuje své produkty jako polštářkový materiál. Bublinková folie je nabízena v nejrůznějších velikostech a mnoha barvách a rozměrově se liší i velikost jednotlivých bublinových políček. Bublinková folie tak svým vzhledem a vlastnostmi reaguje na potřeby baleného předmětu a poskytuje mu adekvátní ochranu.