Vážení zákazníci, od 22. 12. 2024 do 1. 1. 2025 bude prodejna zavřená. Více informací.

Kategorie
Kategorie

Balící papíry, díl 1.: Hnědý papír

Publikováno: 16. 3. 2016

Balení nebo obalení předmětu za účelem ochrany zboží při transportu nemusí být nutně estetickou záležitostí, jako je tomu například u vánočních dárků. Důležitá je hlavně praktičnost a spolehlivost. Do čeho tedy předmět zabalit, aby byla minimalizována možnost vzniku škod vlivem poškrábání, otlačení povrchu nebo sedření barvy, ohybu či zlomení?
 
V úvahu je kromě specifických charakteristik předmětu třeba brát i délku a náročnost cesty, kterou balík do místa svého určení urazí. Jedná-li se o cestování v řádu hodin a obsah balíčku není vyloženě křehký a snadno rozbitelný, postačí klidně klasický hnědý balicí papír.
 
Balicí papír je základním obalovým materiálem, který se používá nejen v zásilkových obchodech, ale i v běžném užívání při odesílání menších či větších balíčků. Papír má nejedno využití, proto se těší velké oblibě už mnoho let. Nejen, že je možné balit do něj, ale při expedici zásilky v kartonové krabici se dá hnědý balicí papír, který je o něco tužší a tvrdší, než jeho příbuzný určený pro zabalení vánočních nebo narozeninových dárků, využít i jako výplňový materiál. Stačí jeho široké pláty rozstříhat strojově nebo ručně či menší kusy trochu pomačkat.
 
Dalším využitím hnědého balicího papíru je možnost podložit s ním nejrůznější předměty, u kterých hrozí, že by jejich kontakt s podkladem mohl způsobit poškození zboží. Papír tedy lze poskládat na dno přepravky, do kufru automobilu nebo kartonových krabic ještě před tím, než se na určené místo naskládají požadované předměty. Balicí papír se často pyšní charakteristikou českého výrobku s univerzálními rozměry sedmdesát na sto centimetrů.
 
Do takto řešených papírových bloků lze zabalit téměř cokoliv. V kombinaci s lepicí páskou nebo provázkem se z předmětu zabaleného do hnědého balicího papíru stává nedobytná pevnost, kterou můžete bez obav vyslat směrem ke svému cíli. Papír můžete zakoupit v balení po deseti kilogramech, přičemž váha metru čtverečního činí čtyřicet gramů.

autor:
Jiří Novák

marketingový specialista


Související zboží