POZOR. Ve středu 1. a 8. května 2024 bude prodejna zavřená. Děkujeme za pochopení.

Čeho si všímat při výběru zateplených pracovních rukavic?

Publikováno: 19. 2. 2020

Stačí chvilka nepozornosti nebo jeden špatný pohyb a neštěstí je na světě. Při manuální práci je nebezpečí blíže než jindy, a proto nabízíme celou řadu ochraných pomůcek. Jednou ze základních jsou pracovní rukavice.

Pracovní rukavice dokáží zabránit oděrkám, řezným poraněním nebo zadření třísky. Kromě zranění nás chrání i před špínou, protože ne každá manuální práce je čisťoučká a voní po fialkách. A protože někteří lidé pracují i v zimě venku, vyrábí se zateplené pracovní rukavice, které ochrání i zahřejí. Právě těm se budeme dnes věnovat a řekneme si, čeho si při výběru zateplených pracovních rukavic všímat.

Vybrat správné pracovní rukavice do chladu je složitější než u jejich nezateplené varianty. Musí ochránit před mrazem, protože zkřehlé prsty mají horší pohyblivost i cit, ale musí být dostatečně jemné, abyste cit v prstech neztratili už při jejich nasazení.

Ověřenými materiály jsou kvalitní hovězina nebo nylon, které jsou jemné, uchovají cit v prstech a dobře sedí na ruce. Proti studenému větru nejlépe pomáhá pogumování. Látkové rukavice s širokými oky mohou být huňaté jak chtějí, ale vítr je snadno profoukne. Jsou tedy vhodné spíše pro použití v chladném interiéru.

O teplo uvnitř rukavice se postará podšívka. Ta by měla být silnější na hřbetu ruky a nezasahovat příliš k prstům, abyste nepřišli o plný rozsah pohybu a cit v prstech.

Sebelepší zateplení nebude fungovat, pokud bude konec rukavice volně plandat na zápěstí. Zimní pracovní rukavice by měly určitě mít pružný náplet, který zabrání průniku chladu. Vedlejším efektem pružného nápletu je i to, že vám rukavice budou perfektně držet na ruce, což zjedodušší práci.

Pokud s rukavicemi pracujete ve venkovním prostředí, můžou se hodit reflexní prvky. V zimě bude minimálně na začátku nebo konci směny tma a u některých typů prací vyžadují bezpečnostní předpisy to, abyste byli dobře vidět.

autor:
Jiří Novák

marketingový specialista


Související zboží