POZOR. Ve středu 1. a 8. května 2024 bude prodejna zavřená. Děkujeme za pochopení.

Dva výplňové materiály, které jsou lehké a dobře ochrání zboží

Publikováno: 17. 11. 2018

Výplňové materiály vybíráme hlavně podle baleného zboží. Každé je jinak citlivé na poškození. Některé lépe ochrání bublinková fólie, některé pěnová výplň a některé běžná papírová střiž. O vhodném materiálu rozhoduje i cena a cenu někdy ovlivní váha.

Pokud posíláte zásilek hodně, může se i pár desítek gramů ve velkém objemu pěkně prodražit. Při skladování i expedici. Proto je dobré se vždy koukat po lehkých a zároveň levných výplňových materiálech. Poměr mezi cenou a vlatnostmi je důležitý. Papírová nebo kartonová střiž je sice levná a můžete si ji vyrábět strojově přímo ve firmě, její vlastnosti však nejsou takové, jako u jiných materiálů.

Právě váha je třeba u kartonové střiže i několikanásobně vyšší než u vzduchových výplní. Vždy je proto důležité najít správný kompromis a správné vlastnosti výplňových materiálů. Někdy to trvá roky než se najde správný, ale kdo řeší vlastnosti materiálů dopředu, většinou rychle najde ten správný.

 

Které materiály poskytují kvalitní ochranu a samy mají minimální váhu?

Jednou z možností jsou vzduchové polštářky, které poskytují velmi dobrou ochranu výrobku. Vzduch velmi dobře tlumí nárazy, je pružný a tak ochrání i velmi citlivé předměty. Váha je zcela zanedbatelná, co váží vzduch? Nevýhodou je naopak o něco větší rozměr polštářků, takže pokud je vašim kritériem i šetření prostoru, možná se budete muset podívat jinde.

Druhou možností jsou tělíska Flo Pak z polystyrenové pěny. Mají dvě hlavní výhody. Zaprvé je to nízká hmotnost. Pěna je velmi lehká, většina objemu tělíska (přes 99 %) je tvořena vzduchem. Zadruhé se díky malým rozměrům jednotlivých tělísek perfektně přizpůsobí tvoru zboží i obalu. Jednoduše jich odsypete potřebné množství do krabice a o zboží je postaráno. Tak snadné to je.

Podívejte se na to, jaké výplně používáte u vás. Jste s nimi spokojeni? Je u nich dobrý poměr ceny, váhy, ochrany a přizpůsobení se tvaru zboží a obalu?

autor:
Jiří Novák

marketingový specialista


Související zboží