Kategorie
Kategorie

Historie balících materiálů - 3. díl

Publikováno: 8. 3. 2016

V roce 1917 ale v souladu se světovými událostmi, proběhla revoluce i v oblasti balení. Spojené státy americké byly svědky velké demokratizace v oblasti balicích papírů a pomůcek. Luxusní, vzorované, vysoce dekorativní i třpytivě bláznivé papíry byly díky firmě Hallmark zpřístupněny širokým masám, které si nyní mohli dovolit nechat luxusně zabalit dárek, aniž by je to stálo hotové jmění.
 
A v čem spočíval onen magický trik? Papíry vyráběné za jediným účelem – balení dárků, byly nahrazeny papírem, který se používal k polepení okrajů obálek. Tento, jak se později ukázalo, převratný vynález výhodný především díky své nízké ceně, vznikl, tak jako všechny velké věci, více méně náhodou.
 
Dva bratři podnikající v oblasti papírnictví, kteří si otevřeli svůj vlastní malý krámek v Kansas City jednoho dne, když byly vánoce v plném proudu a lidé balili jako o závod, zjistili, že jim došel jejich standardní balicí papír. Tragédie se mohla naplno rozběhnout. Naštěstí ale byli oba bratři nejen zdatní obchodníci, ale i důvtipní mladí muži, a když se jim něčeho nedostávalo, rozhodli se prostě oblíbenou položku nahradit jinou.
 
Odešli do skladu a hledali vhodný materiál, který by posloužil úplně stejně, ne-li dokonce lépe. A pátrání se vyplatilo. Náhražku balicího papíru našli v úžasném francouzském papíře, který se používal k olemování obálek. Takový papír nebyl určen na parádu zabalených dárků, ale tahle skutečnost bratry neodradila. „Proč vlastně ne?“ Řekli si nakonec a nabídli arch papíru za pouhých deset centů. Senzace byla na světě. Papír se ihned prodal. Úspěch bratři zopakovali hned následující sezonu roku 1918, kdy už se nebalilo prakticky do ničeho jiného.
 
Původně obyčejný papír byl nabízen k prodeji jako dárkový papír. Z nabízeného zboží se stal hit, a tak bratři neváhali a další rok přišli s vlastními papíry, které ozdobili a vytiskli. Zrodil se dobře vydělávající byznys, který bratři Joyce a Rollie Hallové pojmenovali Hallmark.

autor:
Jiří Novák

marketingový specialista


Související zboží