POZOR. Ve středu 1. a 8. května 2024 bude prodejna zavřená. Děkujeme za pochopení.

Jak jednoduše snížit náklady při balení do bublinkové fólie?

Publikováno: 9. 4. 2019

Bublinková fólie je lehká, jednoduchá na použití a chrání před nárazy i vlhkostí. Proto patří mezi nejoblíbenější obalové materiály. Většinu firem při jejím nákupu zajímá hlavně metráž a cena. Víte ale, že můžete ušetřit docela dost peněz prostým nahrazením jedné bublinkové fólie za jinou?

Nejčastěji fólii používáme tak, že s ní zboží prostě obalíme. Buď v jedné nebo i ve více vrstvách. Výrobek tak chrání směs plastu a vzduchu (uzavřeného v bublinkách). Kde tady najdeme úsporu? Stačí zvětšit bublinky. Standardní fólie má bublinky o průměru 10mm a vysoké 3-4 mm, když průměr nebo výšku bublinek zvětšíme, bude zboží více "obalené" vzduchem a méně plastem. A to bude pochopitelně levnější.

Už když zvětšíme průměr bublinky na 15 mm a výšku na 8 mm, bude čtvereční metr fólie obsahovat třikrát více vzduchu a úměrně méně plastu. Zboží nemusí chránit tolik vrstev jako při použití běžné bublinkové fólie, je to totiž právě vzduch, který zboží v bublinkové fólii chrání před nárazy.

Pokud balíte převážně zboží větších rozměrů, sáhněte proto radši po fólii s většími bublinkami. Úspora nákladu bude hned trojí.

  • Snížíte spotřebu fólie. Na stejný objem baleného zboží vám bude stačit méně obalu, protože u fólie s většími bublinkami nemusíte balit do tolika vrstev.
  • Zvýšíte rychlost balení. Méně vrstev = rychlejší zabalení.
  • Menší náklady za dopravu a uskladnění samotné fólie.

Za zmínku stojí i ekologický dopad optimalizovaného balení do fólie. Nižší spotřeba fólie se totiž neprojeví pouze na firemním účtu, ale i tím, že do světa vyšlete méně plastu. Když fólii držíte v ruce, připadá vám, jakoby nic nevážila, ale při průmyslovém balení se bavíme o úspoře v řádu stovek kilogramů nebo i tun fólie za rok. Jedním krokem si tak můžete nejen ušetřit náklady, ale i zlepšit karmu.

autor:
Jiří Novák

marketingový specialista


Související zboží