POZOR. Ve středu 1. a 8. května 2024 bude prodejna zavřená. Děkujeme za pochopení.

Jak na skladování různých druhů cukroví

Publikováno: 20. 12. 2020

Nejlepší vůní vánoc je rozhodně vůně cukroví právě vytaženého z trouby. A ta chuť. Jak ale zařídit, aby i na hromnice bylo cukroví stejně měkké a voňavé jako na Štěpána?

Cukroví není víno. Čerstvé je vždy lepší než archivní. Správné skladování pomůže, aby i po několika týdnech byly kokosky stále nadýchané, perníčky měkké a rohlíčky, aby se rozsýpaly na jazyku.

Různé cukroví, různé ingredience. Asi nepřekvapí, že i správné skladování se liší.

  • Kokosky a sněhové pusinky uchovejte v papírových sáčcích či papírových krabičkách. Ty nevystýlejte alobalem ani jiným nepropustným materiálem, ale opět maximálně papírem. Tyto zákusky potřebují dýchat, aby nenavlhly.
  • Čokoládové cukroví a cukroví s polevou potřebují chlad. Nejlepší bude, když pro ně najdete místo v ledničce, která má stabilní teplotu. Balkón splní podmínku chladu, ale pozor, aby chladu nebylo moc. Mráz škodí. Při skladování v ledničce doporučujeme uzavíratelné plastové krabičky a dózy, které zabrání nasátí pachů jiných potravin.
  • Neplněné cukroví bez náplně jako třeba vanilkové rohlíčky skladujte v mírném chladu. Stačí třeba chodba, spíž, sklep nebo garáž. Pokojová teplota je příliš vysoká. Vhodné jsou kartonové, papírové i plastové krabice. Doporučujeme je vystlat papírem či ubrouskem.
  • Plněné a slepované naopak potřebují větší chlad. Ideální je lednička, vhodná je ale i veranda, balkón nebo garáž.

Dejte si pozor na přejímání vůní. Zvláště, když cukroví skladujete v ledničce, kde je i široký mix dalších potravin. Opatrní buďte ale i při skladování v garáži. Nejlepší ochranou proti pachům jsou uzavíratelné plastové krabičky.

Cukroví nepřejímá pachy pouze od jiných potravin, ale i od sebe navzájem. Proto v jedné krabici neskladujte více druhů cukroví.

V naší nabídce najdete široký výběr papírových, kartonových i plastových krabic a krabiček. S nimi bude o laskominy dobře postaráno a vydrží čerstvé i po novém roce.

 

autor:
Jiří Novák

marketingový specialista


Související zboží