POZOR! V sobotu 5. 7. 2025 bude prodejna zavřená z důvodu státního svátku. Děkujeme za pochopení.
800 377 773 / [email protected]
Publikováno: 6. 2. 2022
Víte, kolik vás na obalovém materiálu stojí zabalení zboží?
Je až s podivem, že mnoho firem opravdu náklady na balení svého zboží neřeší. A je to také jeden z důvodů, proč se stále setkáváme s overpackagingem. V dlouhodobém měřítku přitom jde o docela velké peníze.
„Nezájem“ o cenu obalů umíme pochopit třeba u e-shopů s oblečením, které balí pouze do různých LDPE nebo jiných plastových obálek. Tam už ušetřit příliš nejde. Nebo u menších e-shopů se speciálními, například designovými výrobky s velkou marží, kde je obal také nějak designový a je součástí vizuálního stylu brandu. Tam se na cenu obalů nemusí tolik hledět.
Znát cenu obalů by ale měl každý obchod, kde výrobky balí do klasické kombinace fólie nebo jiný plastový obal + výplň + krabice nebo krabička.
Existují tři faktory, které si musíte hlídat, abyste za obaly neplatili více, než je nutné.
Tento typ plýtvání si firmy umí nejčastěji pohlídat. Nevyžaduje totiž více práce než kontrolu ceny na faktuře a jednání s dodavateli obalů. A to jsou činnosti, které firmy moc dobře umí.
Větší obaly stojí více peněz. Zbytečně tedy zvyšujete náklady už samotným velkým obalem. Ztráty ale budete počítat na více frontách. Pokud je obal pro výrobek příliš velký, je nutné prázdný prostor před přepravou nějak vyplnit. Budete tak potřebovat i výplňový materiál, který by při padnoucím obalu byl zbytečný nebo by ho bylo méně a byl by levnější.
Každý obal něco stojí. Jde většinou o halíře, maximálně jednotky korun, ale schválně si vše propočítejte ve velkých číslech. Když na každém balení ušetříte 2 Kč a za rok prodáte 10 000 balíčků, ušetříte 20 tisíc. Při 50 tisících balíčcích to bude úspora 100 tisíc jen na ceně obalu.
Podívejte se tak na své zboží, jak pečlivě je ho opravdu nutné balit. Který obal je nutný a který je z hlediska ochrany už zbytečný a navíc. Ušetříte celkem slušné peníze.
Balte efektivně, chytře a neutrácejte peníze zbytečně.
autor:
Jiří Novák
marketingový specialista