POZOR. Ve středu 1. a 8. května 2024 bude prodejna zavřená. Děkujeme za pochopení.

Papírové vs. Plastové obaly I

Publikováno: 5. 4. 2016

Když balíte vzácné zboží – sklo nebo křehké skleněné předměty do měkkého papíru, zavíráte je do papírových krabic, do nichž vsypete plastový výplňový materiál, je to specifický proces, téměř rituál. A když tento výsledný balíček nakonec převážete izolepou, aby se po cestě nerozlepil a nevydal svůj obsah vnějším vlivům, přemýšlíte, co se s obalem stane po tom, co z něj obsah, o který jde především, vyprostíte?

Nejedná se tu ale jen o oblast balení, s každou zakoupenou plastovou nákupní taškou, která nám tolik ulehčuje přenos zakoupeného zboží ze supermarketu do našich domovů, s každým plastovým obalem, do kterého obalíme nábytek při malování nebo stěhování, bychom se měli zamyslet i nad dalším osudem plastových a papírových materiálů, které nám prokazují balící či ochrannou službu.

Stojíte-li před výběrem, který se nemusí na první pohled zdát příliš složitým - to je čemu dát přednost? Papírové nebo plastové tašce, obalu nebo ochraně z tohoto materiálu vyrobeného, podle čeho vybírat? Papír nebo plast, jaké jsou výhody obou a jaké nevýhody, ale hlavně jaká je pozice obou výše zmíněných a často používaných materiálů ve vztahu k ekologii?

Výhody plastové tašky jsou celkem jasné – pokud venku prší, je rozhodně pohodlnější a z dlouhodobého hlediska praktičtější naskládat zakoupené potraviny do plastové tašky se dvěma uchy. Nejen, že se vám rohlíky a chleba nepromáčí, ale plastová ucha se s největší pravděpodobností neutrhnou a nedají tak všem na ulici nahlédnout do tajemství domácnosti, které bude později střežit jen vaše lednička.

A co papírový sáček? Pokud potraviny přenášíte přes parkoviště k autu a následně sáček postavíte do jeho kufru, je výhodnější sáhnout po papírové tašce. Věci se z ní nevysypou tak snadno a lze do ní naskládat skutečně hodně předmětů. Na druhou stranu manipulace s papírovým sáčkem není tak jednoduchá a na nějaké delší přenášení příliš vhodná není.

autor:
Jiří Novák

marketingový specialista


Související zboží