POZOR. Ve středu 1. a 8. května 2024 bude prodejna zavřená. Děkujeme za pochopení.

Rady a tipy pro používání vakuových pytlů na oblečení

Publikováno: 4. 1. 2021

Vakuové pytle jsou skvělým pomocníkem pro skladování sezónního nebo jen příležitostně nošeného oblečení.

Hodí se ke skladování zimního oblečení, dek, peřin, polštářů… věcí, které nepotřebujete příliš často, ale zabírají ve skříních spoustu místa.

Použití je jednoduché. Pytel uzavřete, vysavačem vysajete vzduch a je to. Tady není co radit. Přesto existuje několik tipů, které umí pomoci.

Aby pytle fungovaly i opakovaně, nesmí se poškodit ventil, uzavírání, ani materiál. Nepěchujte proto pytle až úplně po okraj. Ujistěte se, že mezi uzavíráním a oblečením máte několik centimetrů mezeru a že v zipu není chycena například nit, která by zhoršila těsnění a zapříčinila pomalé pronikání vzduchu do pytle. Až pak začněte vysávat vzduch.

Přehnané plnění není dobré ani kvůli váze. Pytle jsou většinou konstruované na to, aby uskladnily věci do váhy kolem 15 kilogramů. To je pro oblečení dostatečná rezerva, ale přesto se to hodí připomenout.

Stejně tak se opatrně chovejte i k materiálu. Zipy a potenciálně ostré věci mějte překryté látkou. Neměly by být v přímém kontaktu se stěnou pytle. Při smršťování riskujete poškození nebo přímo protržení stěny.

Vakuové pytle skladujte přes léto mimo dosah slunečního světla a v zimě dál od topení. Mohlo by v horším případě dojít k deformaci materiálu, ztrátě pružnosti či trhlinám, v lepším minimálně riskujete kratší životnost. Obecně se doporučuje, aby pytle nebyly vystaveny teplotám nad 35 – 40°C.

Péči věnujte i oblečení uvnitř. Například oblečení z peří (zimní bundy, polštáře, peřiny) nesmršťujte o více než 60 %. Mohlo by dojít k poškození peří a to ovlivní tvar i funkci, což třeba u zimní bundy může být problém.

I pokud věci skladujete dlouhodobě, měli byste pytel každých 6 měsíců otevřít, nechat oblečení nasát vzduch, vrátit se do původního tvaru a pak znovu vložit do pytle, vysát, uskladnit. Tato kontrola pomůže tomu, že se všechny věci vrátí do původního tvaru.

autor:
Jiří Novák

marketingový specialista


Související zboží