POZOR. Ve středu 1. a 8. května 2024 bude prodejna zavřená. Děkujeme za pochopení.

Balení dárků I

Publikováno: 25. 12. 2016

Vánoce jsou za dveřmi, stromeček svítí a pod jeho větvemi se kupí hromada krásných dárků v pestrých obalech, s velkými mašlemi a barevnými visačkami. Vánoční atmosféera by se dala krájet. Vždyť jediné co leží mezi velkým překvapením a následnou radostí z vánočního dárku, který partner, maminka, táta, bratr nebo sestra vybrali s velkou pečlivostí, je balicí papír.

Zvláště pro děti funguje obalový materiál, do kterého je dárek zabalen, jako magnet. Velké i malé vánoční vzory, kombinace lesklého a matného materiálu, třpytky a blýskavé mašle vzbuzují nadšení ještě před tím, než dojde k samotnému rozbalování. Rodiče si jsou této zkušenosti dobře vědomi a proto se stejnou pozorností, s jakou vybírají dárky, zkoumavým pohledem v obchodě vybírají i balicí papír.

S obalovým materiálem, který září na dálku a přispívá ke kouzelné atmosféře vánoc rozhodně nic nepokazíte. Možná si před tím, než zakoupený předmět, který obalíte, zabalíte či omotáte do papírového či plastového obalu, nebo jiného balicího materiálu, položíte otázku, odkud se vlastně balicí papír nebo obalový materiál vzal a proč vlastně dárky balíme.

Tradice balení vánočních dárků rozhodně nepochází z nedávné doby, s příchodem oslav svátků tak, jak je známe dnes, která je vlastně poměrně nová. Každou zimu si připomínáme narození Ježíše Krista a oslavujeme ho obdarováním blízkých, původně malými balíčky zabalenými do všeho, co tehdejším lidem přišlo pod ruku. Původní tradice vánoc úzce souvisí se slunovratem, s prodlužováním dne po dlouhé a temné zimě. Mnoho antických kultur oslavovalo toho období roku právě dárky a jejich rozdáváním svým blízkým – rodinným příslušníkům, přátelům a hlavně dětem.

Samotná tradice balení a dávání dárků je starší než oslava samotných vánoc. Dost možná se jedná o jednu z nejstarších tradic vůbec. Komu by se nelíbilo s netrpělivostí rozbalovat dárek, trhat obalový materiál na kusy a doufat, že se v jeho cárech objeví věc, která vypovídá o lásce a pozornosti, kterou její výrobě, nebo nákupu a následně zabalení a dekorování dotyčný věnoval.

autor:
Jiří Novák

marketingový specialista


Související zboží